Colleen Hoover: LAYLA

Boganmeldelse

Colleen Hoover: LAYLA

Colleen Hoover: LAYLA

✮✮✮✮

‘ ……. LAYLA har et listigt, spændende og helt uforudsigeligt plot …..’

Leeds Gabriel er bassist i Garrets Band, de spiller til et bryllup. Han kan ikke lade være med at kigge på en smuk pige der danser alene på gulvet, selvom han synes hun er en skrækkelig danser. Brudgommen, Chad, inviterer musikerne på en drink efter de er færdige med at spille. Leeds ser pigen svømme rundt i poolen og går derhen. Iført alt sit tøj springer han ned til hende. Hun hedder Layla og er søster til bruden, Aspen.

Leeds og Layla beslutter at blive på hotellet tre dage mere. Leeds har alligevel planer om at gå solo, så han tager ikke videre med bandet. Layla og Leeds tager til Franklin og flytter sammen. Efter et par måneder ringer det på døren og de bliver begge skudt. Helingsprocessen er langvarig og Laylas hukommelse er ikke som tidligere.

Vender tilbage

For at komme helt på fode igen, beslutter Leeds at de skal tage tilbage til det Bed and Breakfast sted, hvor de mødte hinanden, og holde tre ugers ferie. Set i lyset af, at det var der de mødte hinanden, er der en chance for, at Laylas hukommelse vil blive bedre. Huset har været til salg i tre måneder og Leeds mener det måske kunne være en idé at købe det, men det fortæller han ikke til Layla.

Leeds har sat en gryde suppe over på komfuret og går ovenpå for at pakke bagagen ud. Pludselig lyder der et højt brag. De løber nedenunder, gryden er nærmest eksploderet, og der har været brand i den klud Leeds har tørret fingrene i. Leeds laver en pastaret i stedet for. Dagen efter tager han til den nærmeste by og køber overvågningsudstyr. Det bliver sat op samme dag.

En anden gæst

Han får syn for sagen og opdager en anden gæst i huset. Det er en kvinde, Willow. Det varer ikke længe før Leeds opdager at tingene forandrer sig for ham. Willow og Leeds begynder at kommunikere, de skriver sammen. Der opstår en afhængighed hos ham for at være sammen med Willow og ikke Layla. Han føler en tiltrækning som han ikke selv forstår. Det kompliceres yderligere, da Laylas søster og svoger kommer på besøg og Layla begynder at opføre sig endnu mere påfaldende mærkværdigt end tidligere. Hun bliver vred og aggressiv, men alle ved hun ikke har været sig selv siden skudepisoden, og slår det hen.

Aspen og Chad rejser igen og alt er tilbage i den normale gænge. Leeds ryger længere og længere ind i en tilstand, hvor han ikke kan skelne virkelighed fra ønske og fantasi. Hvem er det han vil være sammen med, Layla eller Willow? Hvad vil han gøre når deres ferie er slut? Han bliver hurtigt irriteret og vred på Layla, det er aldrig sket tidligere. Han kan ikke vælge mellem dem og det får fatale følger.

Colleen Hoover

Colleen Hoover (f. 1979), er en amerikansk forfatter. Hun er uddannet indenfor den sociale sektor og har arbejdet både der og som lærer. De første bøger udgav hun på sit eget forlag. Hun er den eneste forfatter der har været på Bestseller listen som selvudgiver. Efter få bøger blev hun knyttet til et forlag. Hoover er en af de mest sælgende forfattere i USA. Hun skriver indenfor mange genrer, lige fra kærlighedsromaner, krimier, socialt engagement og ungdomsbøger. Hun har udgivet mere end 20 millioner bøger, og været 6 gange på New York Times Best Sellers.

Hoover skriver i et let forståeligt sprog og bøgerne er hurtige at læse. Layla er ingen undtagelse. Bogen har et listigt, spændende og helt uforudsigeligt plot. Smid benene op og slap af i weekenden med en anderledes bog. God læsning.

Colleen Hoover: LAYLA. Spændingsroman. Udgivet på Lindhardt og Ringhof.

Colleen Hoover: LAYLA – se mere her

Colleen Hoover: LAYLA er anmeldt af Louise Frevert, KULTURINFORMATION